Transparant en eerlijk Gratis en vrijblijvend Onafhankelijk

Veelgestelde vragen

Gratis je schadeclaim indienen en volgen bij iedere verzekeraar in Nederland? Vertel jouw verhaal

Het melden van jouw letselschade is gratis. Letselschademanager brengt jou in contact met de juiste verzekeraar. Vervolgens kan jij eenvoudig en gemakkelijk jouw schademelding doen en aan de slag om jouw schadevergoeding te berekenen. In jouw online dossier upload jij de bewijsstukken. Wil je een ervaren advocaat of jurist toevoegen aan jouw dossier? Letselschademanager wijst jou de weg naar deskundige rechtshulp en voegt deze specialist toe aan jouw online dossier met de verzekeraar.

Je hebt recht op een schadevergoeding als een ander schuld heeft aan het ongeval of als jij een verzekering hebt afgesloten voor jouw letselschade.


Heb je een ongeluk gehad in het verkeer of op de werkvloer? Alle motorvoertuigen in Nederland zijn verzekerd voor ongevallen. Een werkgever heeft in veel gevallen ook een verzekering afgesloten. Soms heb je zelf ook een verzekering afgesloten voor een ongeval met jouw auto. De slimme robot van Letselschademanager meldt automatisch jouw schade bij de juiste verzekeraar.

Een belangenbehartiger is een deskundig persoon die jou helpt. De belangenbelangenbehartiger helpt jou om je schade in kaart te brengen en te verhalen bij een ander. Een belangenbehartiger is een jurist of een advocaat. Bij aansprakelijkheid betaalt de verzekeraar (gedeeltelijk) de kosten van de belangenbehartiger. Dit betekent dat hulp van een specialist jou vaak niets kost. De belangenbehartiger die jij toevoegt aan jouw schadeclaim informeert jou hierover.

Op de letselschademarkt zijn veel malafide belangenbehartigers aanwezig die zich voordoen als deskundige op het gebied van letselschade. Deze belangenbehartiger hebben niet de benodigde opleiding en ervaring in huis. Het Nationaal Keurmerk Letselschade is in Nederland een onafhankelijke keurmerk waaraan je ziet dat je te maken hebt met een deskundige belangenbehartiger.

 

De afwikkeling van jouw schade kan vaak een lange tijd in beslag nemen. Dat komt omdat het bij letselschade niet mogelijk is om direct alle schade vast te stellen. Je moet vaak eerst helemaal hersteld zijn van jouw letsel.
 

De eerste stap na de schademelding is de beoordeling van de aansprakelijkheid. De verzekeraar beoordeelt deze aansprakelijkheid. Als de dader aansprakelijk is voor jouw schade, dan wordt daarna jouw schade in kaart gebracht. Jouw medische situatie wordt ook bekeken en vastgelegd. Dit wordt gedaan door informatie op te vragen bij jouw huisarts en ziekenhuizen. Als alles duidelijk is dan kan jouw dossier definitief worden afgewikkeld.
 

De schaderegeling bestaat uit verschillende fasen:

  1. Ongeval
  2. Melding van het ongeval
  3. Opvragen en verzamelen van informatie en bewijs
  4. Erkenning van de aansprakelijkheid door de verzekeraar
  5. Beoordeling van jouw financiële schade en de medische situatie
  6. Vaststellen medische eindsituatie
  7. Definitieve schaderegeling

De hoogte van de schadevergoeding is afhankelijk van de ernst van jouw letsel. Kan je door het ongeval niet meer werken? Jouw werkgever is verplicht om minimaal 70% van jouw salaris door te betalen. Inkomsten die je mist is schade en zal bij de verzekeraar van de veroorzaker van het ongeval worden verhaald. Ook heb je recht op vergoeding van medische kosten, zoals het eigen risico van de zorgverzekeraar of vergoeding voor de behandeling van een fysiotherapeut. Ook heb je vaak recht op vergoeding van andere schadeposten, zoals een smartengeldvergoeding.

Uber, en alle andere varianten van moderne platforms, zijn niet een gloednieuw businessmodel. Multi-sided platforms zijn zo oud als de weg naar Rome. Het enige wat is veranderd, is de techniek waarmee het mogelijk is om voor nieuwe markten een platform strategie toe te passen.


De techniek is nieuw, het principe niet. Simpel: je faciliteert een ontmoeting tussen vraag en aanbod. En dat is exact waarom het idee van een platform al zo oud is: een markthal is ook een multi-sided platform. Het brengt de aanbieders van voedsel samen met degene die er vraag naar hebben; consumenten.


Belangrijk voor het slagen van een platform: frictie. Geen ruzie, maar een obstakel die het moeilijk maakt dat vraag en aanbod elkaar ontmoeten. Dit kan een probleem van bijvoorbeeld coördinatie zijn, waarbij vraag en aanbod versnipperd zijn. Een markthal biedt hier letterlijk ruimte voor en neemt zodoende de frictie tussen aanbieders en vragers weg.


Letselschademanager is platgezegd de ‘markthal’ voor jou als slachtoffer, belangenbehartigers en verzekeraars.

Antwoord niet kunnen vinden? Neem contact met ons op.

Letselschade?

Wij wijzen je de weg in de wereld van letselclaims en verzekeringen. Wij zijn onafhankelijk én zijn het grootste platform van Nederland voor letselschadeclaims en contact met betrouwbare belangenbehartigers. Meld via letselschademanager direct gratis jouw schade en volg jouw claim online.

Meld direct jouw claim